Markkinoinnin analytiikka suomalaisyrityksissä ja liiketoimintaverkostoissa
Datan saatavuus ja tarjolla olevien analyysityökalujen määrä ovat viime vuosina kasvaneet räjähdysmäisesti. Myös markkinoinnin saralla analytiikan hyödyntäminen päätöksenteossa on kasvanut tasaisesti. Tämä näkyy esimerkiksi analyyttisen osaamisen korostumisessa markkinoinnin ammattilaisten rekrytoinnissa sekä kasvavana yhteistyönä markkinointi- ja analytiikkaosastojen välillä. Keskeisiksi haasteiksi ovat nousseet analyyttisen ajattelun ja markkinoinnillisen ymmärryksen yhteensovittaminen sekä erityisesti PK-yritysten kohdalla uusien analytiikan tuomien mahdollisuuksien resursointi.
Webinaarissa esitellään viimeaikaista tutkimusta markkinoinnin analytiikan roolista ja hyödyntämisestä suomalaisyrityksissä ja tarkastellaan suomalaisen markkinointianalytiikan kipupisteitä ja vahvuusalueita sekä analyyttisen osaamisen kehitystä niin yritysten sisällä kuin yli organisaatiorajojen. Webinaari vastaa muun muassa seuraaviin kysymyksiin:
- Minkälaista on analyyttinen osaaminen suomalaisessa markkinoinnissa?
- Mitkä ovat suomalaisen markkinointianalytiikan keskeisimpiä kehityskohteita?
- Miten analyyttistä osaamista voidaan kehittää paitsi organisaatioiden sisällä, myös organisaatiorajat ylittävissä liiketoimintaverkostoissa?
Webinaarin asiantuntijana toimii Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun professori Johanna Frösén. Aiheesta keskustelemassa on myös Arto Hasu, Head of Online Marketing, Verkkokauppa.com
Oletko kiinnostunut oppimaan lisää markkinoinnista, datasta ja analytiikasta?