Tehokkaampaa ja tuottavampaa toimintaa

Haluatko kehittää organisaatiosi laatua, tehokkuutta ja kilpailukykyä? Laatujohtamisen ja Lean-koulutukset tarjoavat käytännönläheisiä työkaluja laadunhallinnan, prosessien kehittämisen ja jatkuvan parantamisen tueksi. Opit tunnistamaan kehityskohteita, ratkaisemaan ongelmia ja johtamaan muutosta systemaattisesti.

Koulutuksemme auttavat ymmärtämään kokonaiskuvan ja kehittämään laatu- ja lean-ajattelua analyyttisesti: se tarkoittaa paitsi asiayhteyksien hahmottamista, myös uusia tiedonpalasia, toteuttamiskelpoisten ideoiden tunnistamista, kehittelyä, kokeilua ja soveltamista.  

Schedule Ota yhteyttä

Haluatko kuulla lisää laatu- ja Lean-koulutuksistamme? Autamme löytämään sinulle ja yrityksellesi sopivimman ratkaisun. Ole meihin suoraan yhteydessä tai jätä yhteydenottopyyntö.

Tupuna Tapanainen, Senior Program Manager

+358 10 837 3821

tupuna.tapanainen@aaltoee.fi

Elina Vasarinen, Relationship Manager

+358 10 837 3856

elina.vasarinen@aaltoee.fi

Lähetä yhteydenottopyyntö

Koulutusohjelmat

Ei tuloksia

  • 24.10. ja 29.–30.10.2025
  • suomi
  • lähiopetus, live online

Kaizen-työpajavalmennus tarjoaa rakenteen ja työkalut organisaation prosessien jatkuvaan parantamiseen, keskittyen käytännönläheisiin menetelmiin ja konkreettisiin tuloksiin. Se auttaa kehittämään tehokkaampia toimintatapoja, poistamaan hukkaa ja luomaan arvoa sekä organisaatiolle että asiakkaille.

24.10. ja 29.–30.10.2025

  • 16.5.–6.11.2025
  • englanti
  • live online

Tiiminvetäjän sertifiointivalmennuksessa käydään läpi kaikki keskeiset Green Belt -oppimäärään kuuluvat työkalut ja menetelmät. Opit systemaattisen DMAIC-kehittämismenetelmän ja teet organisaatiosi keskeistä prosessia parantavan ja toimintaa kehittävän projektin. Laadittuasi hyväksytyn projektin ja suoritettuasi lopputentin sinulle myönnetään LSS Green Belt -sertifikaatti.

16.5.–6.11.2025

  • 28.8.–19.12.2025
  • suomi
  • lähiopetus

Tiiminvetäjän sertifiointivalmennuksessa käydään läpi kaikki keskeiset Green Belt -oppimäärään kuuluvat työkalut ja menetelmät. Opit systemaattisen DMAIC-kehittämismenetelmän ja teet organisaatiosi keskeistä prosessia parantavan ja toimintaa kehittävän projektin. Laadittuasi hyväksytyn projektin ja suoritettuasi lopputentin sinulle myönnetään LSS Green Belt -sertifikaatti.

28.8.–19.12.2025

  • 2.10.2025–17.4.2026
  • suomi
  • lähiopetus
  • Etuhinta

Laatu- ja kehittämistoiminnan johtamisen koulutusohjelma auttaa ymmärtämään laatujohtamisen, tuloksellisuuden ja kannattavuuden yhteyden. Ohjelmassa vahvistat ja päivität tietämystäsi laatujohtamisen osa-alueista, kehityt laatuasiantuntijana ja valmistaudut tulevaisuuden haasteiden kohtaamiseen.

2.10.2025–17.4.2026

  • 3.9.–2.10.2025
  • suomi
  • lähiopetus, live online

Ohjelma keskittyy asiakaskokemuksen ja prosessien parantamiseen datan avulla. Koulutus tarjoaa ymmärryksen asiakasarvosta ja asiakaskokemuksen merkityksestä palveluliiketoiminnassa sekä työkalut asiakaspolkujen tunnistamiseen, mittaamiseen ja kehittämiseen faktapohjaisesti.

3.9.–2.10.2025

Asiakaskohtaiset ratkaisut

Suunnittelemme ja toteutamme yhdessä asiakkaidemme kanssa vaikuttavia ja inspiroivia valmennuksia ja koulutusohjelmia. Autamme organisaatioita kehittymään jatkuvasti ja ratkaisemaan liiketoiminnan nykyisiä ja tulevia haasteita. Yhteissuunnitteluun perustuva mallimme takaa ainutlaatuisen oppimiskokemuksen sekä mitattavan vaikuttavuuden. Ratkaisuidemme kaikki osa-alueet – sisältö, opetushenkilökunta, oppimismenetelmät, paikka ja verkostoitumistilaisuudet – suunnitellaan aina asiakkaan tarpeiden mukaan.

Tilaa Aalto Leaders' Insight -uutiskirjeTilaa uutiskirje

Aalto Leaders' Insight -uutiskirjeessä saat ajankohtaisimmat Aalto Leaders' Insight -sisällöt, kutsuja avoimiin tapahtumiimme ja webinaareihin, tiedon tulevista valmennus- ja koulutusohjelmista sekä ennakkoilmoittautujan eduista.

Annan Aalto University Executive Education Oy:lle luvan käyttää yhteystietojani markkinoinnissa, esimerkiksi tiedottaakseen sähköpostitse koulutusohjelmatarjonnasta tai lähettääkseen kutsuja tapahtumiin. Voin päättää milloin tahansa, etten enää halua yhteydenottoja. Katso tietosuojapolitiikka

Mitä uusien oppien avulla voidaan saavuttaa?

  • Parempi tuottavuus ja kannattavuus – Laadunhallinta, Lean ja Lean Six Sigma auttavat parantamaan organisaation tehokkuutta, vähentämään hukkaa ja varmistamaan, että resurssit käytetään oikein. Tämä johtaa suoraan parempaan kannattavuuteen.
  • Kilpailukyky ja asiakastyytyväisyys – Järjestelmällinen laadun kehittäminen varmistaa, että asiakkaat saavat tasalaatuisia ja heidän tarpeisiinsa vastaavia tuotteita ja palveluja, mikä sitouttaa asiakkaita ja lisää markkina-asemaa.
  • Datan hyödyntäminen päätöksenteossa – Lean Six Sigma tuo tilastollisen analyysin ja faktapohjaisen päätöksenteon organisaation kehittämiseen, mikä vähentää arvailua ja tuo parempia tuloksia.
  • Jatkuva kehitys ja henkilöstön osaaminen – Lean-ajattelu luo kulttuurin, jossa ongelmanratkaisukyky ja kehittämismyönteisyys kasvavat. Henkilöstön osaaminen pysyy ajan tasalla, ja organisaatio kehittyy jatkuvasti.
  • Strateginen hyöty – Laatujohtaminen varmistaa, että organisaation strategiset tavoitteet toteutuvat käytännössä. Kun laatu on osa organisaation DNA:ta, se tukee pitkän aikavälin menestystä.

Laatu – perusta kestävälle kehitykselle

Laadunhallinta tarkoittaa toiminnan, tuotteiden, palveluiden ja prosessien suunnitelmallista kehittämistä ja jatkuvaa parantamista. Se perustuu asiakastarpeiden ymmärtämiseen, nykytilan analysointiin ja tavoitteiden asettamiseen. Kun strategia määrittää suunnan, laatu varmistaa, että asiat tehdään oikein.

Menestyvät organisaatiot panostavat systemaattiseen laadun kehittämiseen, joka sisältää muutoksen johtamisen, operatiivisen erinomaisuuden ja strategisen kehittämisen. Laatuajattelu ankkuroidaan osaksi organisaatiokulttuuria, mikä edellyttää niin oikeiden mittareiden asettamista kuin henkilöstön sitouttamista jatkuvaan parantamiseen.

Lean – sujuvuutta ja tehokkuutta prosesseihin

Lean on johtamis- ja kehittämisfilosofia, joka keskittyy arvoa tuottavan työn lisäämiseen ja hukan poistamiseen. Lean-ajattelun ytimessä ovat asiakaslähtöisyys, prosessien virtaviivaistaminen ja jatkuva kehittäminen. Lean-periaatteiden mukaisesti johdettu organisaatio kehittyy jatkuvasti, mikä parantaa henkilöstön osaamista ja ongelmanratkaisukykyä.

Lean syntyi autoteollisuudessa, mutta sen periaatteet soveltuvat kaikenlaisiin organisaatioihin. Vakioitu työ ja sen systemaattinen kehittäminen auttavat optimoimaan prosesseja, vähentämään vaihtelua ja poistamaan tarpeetonta työtä. Tavoitteena on keskittyä olennaiseen: miten tuotetaan lisää arvoa asiakkaalle ja hyödynnätään resursseja tehokkaammin.

Lean Six Sigma – tuloshakuista ja dataan perustuvaa kehittämistä

Lean Six Sigma (LSS) yhdistää Lean-ajattelun ja Six Sigma -menetelmän, jossa korostuu tilastollinen analyysi ja prosessien tarkka mittaaminen. LSS:n tavoitteena on minimoida vaihtelua, vähentää virheitä ja optimoida resurssien käyttöä.

LSS perustuu systemaattiseen kehittämiseen ja ongelmanratkaisuun, jossa keskeistä on nykytilan analysointi, ongelmien juurisyiden tunnistaminen ja mittaustuloksiin perustuva kehitystyö. Se tarjoaa selkeitä työkaluja ja menetelmiä organisaation tehokkuuden ja tuloksellisuuden parantamiseen.