Asiakkaamme

Asiakkaamme

"Diploma in Commercial Excellence oli hyödyllinen, laadukas ja antoisa kokonaisuus, josta sain uusia valmiuksia kaupallisen menestyksen luomiseen.”

Antti Hynynen
Sales Director, Lassila & Tikanoja

Lassila & Tikanoja – tuttavallisemmin L&T – tunnetaan monipalveluyrityksenä, joka tekee kiertotaloudesta totta. 

Antti Hynynen on työskennellyt Lassila & Tikanojalla yli kahdeksan vuoden ajan. Innokkaana elämänlaajuisen oppimisen puolestapuhujana hän aloitti opinnot Diploma in Commercial Excellence -ohjelmassa samoihin aikoihin, kun hän siirtyi kiinteistön ylläpitopalveluiden aluejohtajan tehtävistä kiinteistöpalveluiden strategisen myynnin myyntijohtajaksi.

”Aalto EE:n koulutuksesta on ollut jo nyt minulle selvää hyötyä kiinteistöpalveluiden uusien innovaatioidemme tehokkaammassa kaupallistamisessa ja kilpailuedun kirkastamisessa eri asiakassegmenteissä”, Hynynen sanoo. 

Hynynen korostaa, että kiinteistöpalveluiden toimiala vaatii uudistuakseen myös uusia innovaatioita. Lassila & Tikanojan kiinteistöpalveluissa on jo pitkään kehitetty uusia palveluita, jotka voivat tehokkaasti tukea asiakkaiden vastuullistavoitteita käytännön toimenpitein. 

Koulutuksesta on ollut jo nyt minulle selvää hyötyä kiinteistöpalveluiden uusien innovaatioidemme tehokkaammassa kaupallistamisessa ja kilpailuedun kirkastamisessa eri asiakassegmenteissä.

”Olemme L&T:n Kiinteistöpalveluissa menestyksellä kaupallistaneet esimerkiksi uudet dataohjatun siivouksen ja Smartti Automaatio -energianhallintajärjestelmän palvelut”, Hynynen kertoo. 

”Samalla olemme kehittäneet kokonaisuuden ympärille älykiinteistökonseptin, jonka avulla tuomme kokonaispalveluratkaisun hyödyt markkinoille. Markkina on ottanut uudet palvelut hyvin vastaan ja asiakkaiden saamat hyödyt ovat merkittävät”, Hynynen toteaa. 

Hynynen on jo jakanut monia Diploma in Commercial Excellence -koulutuksesta saamiaan oivalluksia kollegoidensa kanssa.

”On myös mahdollista, että tulevissa Diploma in Commercial Excellence -koulutuksissa nähdään kollegoitani virkistämässä osaamistaan Aalto EE:n huippukouluttajien ohjauksessa”, Hynynen pohtii.

Antoisia ja hyödyllisiä ryhmätöitä

Diploma in Commercial Excellence -ohjelman koulutussisällöstä Hynysellä on paljon hyvää sanottavaa. Ryhmätyönä toteutettu yrityksen turnaround-ohjelman suunnittelu oli hänestä erityisen hyödyllinen harjoitus. 

”Se oli silmiä avaava kokemus. Minulla on paljon kokemusta muutoshankkeista, mutta koen, että pystyn jatkossa jäsentämään paljon paremmin, mitä kaikkea muutoshankkeissa on otettava huomioon. Suosittelisin tätä Aalto EE:n simulaatioharjoitusta lämpimästi jokaiselle, joka saa muutosprojektin johdettavakseen”, Hynynen mainitsee. 

Opin kasvutarinan luomisen elementtejä, ja uudistin osaamistani niin strategian, myynnin kuin asiakaslähtöisyyden saralla.

Käytännönläheinen Strategic Marketing -opintojakso oli Hynyselle myös mieleenpainuva kokemus. 

”Opin kasvutarinan luomisen elementtejä, ja uudistin osaamistani niin strategian, myynnin kuin asiakaslähtöisyyden saralla. Opintojakson painopiste oli live-tapauksessa, jossa innovoimme ryhmässä uuden tuotteen ja sen lanseerauksen Olvi Oyj:lle”, Hynynen kertoo. 

”Ryhmätyömme tuli kisassa toiseksi. Saimme hyvää palautetta innovaatiosta ja tuotteen vastuullisuudesta. Voittajien työ oli todella hieno sekin. En yllättyisi, jos Olvi Oyj päättäisi lanseerata voittajien ehdotuksen uutena tuotteena.”

Arvokkaita eväitä uuteen työhön

Business Model Development -opintojaksosta Hynynen kertoo ammentaneensa paljon, muun muassa entistä paremmat valmiudet hyödyntää Lassila & Tikanojan päivitettyä strategiaa, innovaatioita ja kilpailuetua markkinassa. 

”Sain vahvaa näkemystä siitä, miten meidän kannattaa kaupallistaa kokonaispalveluratkaisut ja luoda vastuullisuuden kautta kasvua.” 

”Opintojakso tarjosi minulle uutta perspektiiviä digitalisaation ja teknologian hyödyntämisestä kasvun luonnissa. Olen hyvin innoissani tästä: meillä on kyky tuoda merkittävää lisäarvoa asiakkaiden vastuullisuustyöhön IoT-teknologian, uusien kiinteistöpalveluinnovaatioiden ja kiertotalouden avulla. Tältä pohjalta on hyvä rakentaa erottautumistekijöitä uusasiakashankinnassa”, Hynynen painottaa.

Diploma in Commercial Excellence -koulutusohjelmaan kuuluu myös kaksi valinnaista opintojaksoa. Hynynen valitsi Essentials of Marketing and Sales -verkkokurssin, sekä Power and Influence -koulutuksen.

Opintojakso tarjosi minulle uutta perspektiiviä digitalisaation ja teknologian hyödyntämisestä kasvun luonnissa.

”Odotukseni olivat korkealla, mutta ne ylittyivät. Oman työnkuvani kannalta Power and Influence oli mahdollisesti jopa kaikkein mielenkiintoisin osuus koko laadukkaassa koulutusohjelmassa.” 

”Myyntityössä tieto on tärkeää, mutta tunteilla on myös iso merkitys hankintapäätöksiä tehdessä. Power and Influence -opintojaksossa opin avaintekijät, joiden avulla voin tehokkaasti vaikuttaa muihin – ja opin myös valitsemaan eri tilanteisiin parhaiten sopivan vaikuttamistavan. Arvokasta vuorovaikutusoppia muutosjohtamistilanteisiin ja neuvottelutilanteisiin asiakkaiden kanssa”, Hynynen korostaa. 

Strategisia ja käytännön valmiuksia 

Myyntijohtajana Hynynen vastaa Lassila & Tikanojalla kiinteistöpalveluiden strategisesta myynnistä yksityiselle sektorille. 

”Työssäni on monta mahtavaa asiaa. Ensimmäisenä täytyy mainita hienot ja osaavat työkaverit, joiden kanssa työskentely on aina motivoivaa”, Hynynen kertoo.  

”Meillä on erittäin vankkaa vastuullisuusosaamista. Kaikkein parasta työssäni on mahdollisuus päästä pintaa syvemmälle asiakkaan strategiaan ja vastuullisuustavoitteisiin. On hieno tunne, kun löytää ratkaisut asiakkaan kunnianhimoisten vastuullisuustavoitteiden saavuttamiseksi käytännön toimenpiteillä”, Hynynen kuvailee. 

Hynyselle on kertynyt vuosien varrella paljon kokemusta kouluttautumisesta työn ohella. 

”Nuorena miehenä urheilu ja ulkomaat vetivät minua puoleensa koulunpenkkiä voimakkaammin, mutta aikuisena olen kouluttautunut varsin ahkerasti. JET-opintoja, EMBA – ja tasaisin väliajoin tuoreinta tietoa laadukkaista johdon koulutusohjelmista”, Hynynen kertoo. 

Koulutus oli hyödyllinen, laadukas ja antoisa kokonaisuus, josta sain uusia valmiuksia kaupallisen menestyksen luomiseen.

”Aalto EE:n löysin muutama vuosi sitten, kun halusin uutta tietoa talousasioista ja suoritin ihan omasta mielenkiinnosta sijoituspalvelututkinnon. Se oli korkealaatuinen ja positiivinen kokemus, joten valitsin Aalto EE:n koulutuksen nytkin, kun halusin uudistaa osaamistani siirtyessäni aluejohtajasta myyntijohtajaksi.”

Diploma in Commercial Excellence oli Hynysen mukaan juuri niin hyvä, kuin hän odottikin. 

”Se oli hyödyllinen, laadukas ja antoisa kokonaisuus, josta sain uusia valmiuksia kaupallisen menestyksen luomiseen. Tiedän jo nyt, että kun muutaman vuoden kuluttua tekee taas mieli oppia uutta, Aalto EE:n verkkosivut ovat ensimmäinen paikka, josta etsin sopivaa ohjelmaa.”

”Jos toimit kaupallisessa vastuutehtävässä, Diploma in Commercial Excellence antaa sinulle erinomaisia strategisia ja käytännön valmiuksia kehittää myyntiä, asiakasarvoa ja kaupallista kokonaisuutta. Koulutusohjelman eri opintojaksoissa on osallistujia myös esimerkiksi Global Leader ja Aalto EMBA -ohjelmista, mikä rikastaa ryhmädynamiikkaa ja vuorovaikutusta. Suosittelen lämpimästi osallistumista.”

 Tutustu Diploma in Commercial Excellence -ohjelmaan