Asiakkaamme

Asiakkaamme

"Strategic Pricing and Customer Value -ohjelmasta sai hyvää perspektiiviä arvoperusteiseen hinnoitteluun. Se tarjosi erinomaisia työkaluja ja malleja hinnoittelupäätösten parantamiseksi.”

Robin van Stenis
VP Marketing, Nedap

Nedap on monikansallinen huipputeknologiayritys, jolla on pitkä historia. Vuonna 1929 perustettu Nedap tunnetaan ennen kaikkea ratkaisuista, jotka helpottavat käyttäjien työarkea monilla eri toimialoilla ympäri maailmaa. Yrityksen asiakkaisiin lukeutuu tunnettuja nimiä esimerkiksi vähittäiskaupan, terveydenhuollon ja karjanhoidon aloilta.

Nedapin markkinointijohtaja Robin van Stenis on hyvin innostunut työstään.

”Päätyöni on globaalin markkinointistrategiamme muotoilu. Valvon maailmanlaajuisesti kaikkien Nedapin markkinointikampanjoiden toteuttamista ja varmistan, että Nedapin brändillä on vahva globaali presenssi”, hän kertoo.

”Vaikka paneudumme vahvasti innovaatioiden luomiseen, lähestymistapamme kaikkeen on aina ihmiskeskeinen: ensin ihmiset, sitten teknologia. Kun luomme uusia ratkaisuja, keskitymme siihen, miten niitä käytetään ja miten ne parantavat käyttäjien työarkea. Parasta työssäni on yhteistyö asiakkaiden ja kollegoiden kanssa ympäri maailmaa, ja innostavan tiimikulttuurin rakentaminen. Nautin työstä globaalissa yhteisössä”, hän lisää.

Van Stenis on ammentanut tuoreita näkökulmia hinnoitteluun Aalto EE:n Strategic Pricing and Customer Value -ohjelmasta.

”Koulutus oli erinomainen. Se tarjosi oikein hyvää vastinetta rahalle. Kokemus täytti kaikki odotukseni, itse asiassa se jopa ylitti ne”, hän sanoo.

Tärkeitä oivalluksia hinnoittelupäätösten parantamiseksi

Vaikka hinnoittelu on yksi markkinoinnin keskeisiä kilpailukeinoja, eivät hinnoittelupäätökset van Stenisin mukaan ole useinkaan yksin markkinointiasiantuntijoiden käsissä.

”Markkinointimixissä on neljä P:tä – product, price, place ja promotion – mutta se, kuinka iso rooli markkinoinnilla on hinnan määrittelemisessä, vaihtelee kokemukseni mukaan merkittävästi organisaatiosta toiseen. Sain hiljattain uusia vastuualueita hinnoittelun saralla, joten päätin päivittää osaamistani Aalto EE:n koulutusohjelmassa”, van Stenis kertoo.

Opiskelukokemustaan van Stenis luonnehtii erittäin antoisaksi.

Yksi ohjelman suurimmista anneista oli se, että syvennyimme perinpohjaisesti arvoperusteiseen hinnoitteluun.

”Kouluttajat olivat huippuluokkaa, kuten odotinkin. Heiltä sai roppakaupalla relevantteja ja hyödyllisiä oivalluksia. Muiden osallistujien kova taso oli positiivinen yllätys. Meillä oli kiinnostavia case-harjoituksia, joiden aikana kävimme todella hyviä, kriittisiä keskusteluja. Vuorovaikutus oli oikein hedelmällistä ja hyödyllistä, eritoten siksi, että meillä oli aika monta osallistujaa teknologiayrityksistä – monet heidän huomioistaan olivat suoraan sovellettavissa omaan työhöni”, hän muistelee.

Van Stenis sanoo saaneensa Aalto EE:n ohjelmasta arvokasta oppia hinnoittelupäätösten parantamiseksi.

”Koulutuksessa oli hyvin vahva käytännönläheinen painotus ja höysteenä juuri sopivasti teoreettista näkökulmaa. Sain monia työkaluja ja konkreettisia malleja, joista on selkeää hyötyä työssäni Nedapilla”, hän korostaa.

”Minulle yksi ohjelman suurimmista anneista oli se, että syvennyimme perinpohjaisesti arvoperusteiseen hinnoitteluun. Nedap myy ohjelmistoja ja ratkaisuja tilauspohjaisesti. Meillä on hyvin monipuolinen tarjonta ja asiakaskunta. Palvelemme isoja ketjuja kuten Bestseller, ja johtavia brändejä kuten Lululemon, Under Armour ja Hugo Boss”, van Stenis mainitsee.

”Arvioimme parhaillamme hinnoittelustrategiaamme varmistaaksemme, että tarjoamme jatkossakin arvoa yhteisöllemme. Sain Strategic Pricing and Customer Value -ohjelmasta tärkeää oppia, josta on paljon apua, kun määrittelemme eri asiakkaillemme tuottamaamme lisäarvoa”, hän pohtii.

”Koulutus tarjosi toki paljon muutakin. Minusta oli erityisen mielenkiintoista kuulla strategisen hinnoittelun evoluutiosta vuosien varrella ja huippuasiantuntijoiden näkemyksiä siitä, mitä strategisen hinnoittelun saralla tulee tulevaisuudessa tapahtumaan”, hän huomauttaa.

Hyödyllinen ja antoisa koulutus

Van Stenis kertoo suosittelevansa mielellään Aalto EE:n Strategic Pricing and Customer Value -ohjelmaa osallistujille ympäri maailmaa.

Koulutus sopii erinomaisesti markkinointialan ihmisille – ja uskon, että useimmat kaupallisissa tehtävissä toimivat johtajat ja päälliköt hyötyisivät osallistumisesta.

”Koulutus oli paitsi todella hyödyllinen, myös yllättävän hauska kokemus. Työskentelen pääkonttorillamme Alankomaissa ja matkustin Helsinkiin kolmen päivän lähiopetukseen. Aalto EE teki kaikkensa varmistaakseen, että minulla olisi heti tervetullut olo, ja niin tekivät myös kaikki osallistujat. Minulla oli Helsingissä valtavan mukavaa”, hän sanoo.

”Suosittelen ilman muuta osallistumista. Koulutus sopii erinomaisesti markkinointialan ihmisille – ja uskon, että useimmat kaupallisissa tehtävissä toimivat johtajat ja päälliköt hyötyisivät osallistumisesta. Jos työskentelet esimerkiksi tuotejohtamisen, strategian tai myynnin parissa, tämä on ensiluokkainen ohjelma, josta saat kokonaisvaltaisen, strategisen näkemyksen hinnoittelusta, sekä hyödyllisiä, käytännönläheisiä malleja ja työkaluja arvoperusteisen hinnoittelun määrittämiseen”, hän toteaa. 

”Jos harkitset osallistumista, minulla on yksi neuvo: Aalto EE:n koulutuksiin hakeutuu erittäin motivoituneita ja kovatasoisia osallistujia. Jos haluat antaa arvokkaan panoksen ryhmäkeskusteluihin ja saada koulutuksesta mahdollisimman paljon irti, varmista, että ehdit syventyä kunnolla ennakkotehtäviin ja case-tutkimuksiin ennen lähiopetusta. Takaan, että se kannattaa”, hän kiteyttää.

Strategic Pricing and Customer Value -ohjelma