Artikkelit
Sosiaalinen media on muuttunut – mitä johtajien on syytä ymmärtää?
04.02.2025, Ella Saikkonen
Digitaalisessa maailmassa markkinointi ja myynti linkittyvät vahvasti toisiinsa, jolloin myös niiden yhteistyön tärkeys korostuu. Nopeasti muuttuvassa toimintaympäristössä myös markkinointi vaatii jatkuvaa uudistumista, kehittymistä sekä johtamista. Onnistunut markkinointi maksaa itsensä takaisin ja näkyy tuottona viivan alla.
Markkinoinnin johtaminen -ohjelma antaa sinulle kattavan ymmärryksen markkinoinnin kokonaiskuvasta sekä sen johtamisesta digitaalisessa maailmassa, jossa toimintaympäristö sekä asiakkaiden vaatimukset muuttuvat alati. Ohjelma kokoaa eri toimialojen osaajia pohtimaan yhdessä markkinoinnin nykytilaa, tavoitteita, haasteita ja tulevaisuuden vaatimuksia alan parhaiden asiantuntijoiden kanssa. Ohjelman kouluttajat tarjoavat huipputason oppimiskokemuksen ajankohtaisella tietotaidollaan ja pitkän linjan kokemuksellaan.
Ohjelman aikana syvennät ymmärrystäsi markkinoinnin ja myynnin kokonaiskuvasta, jossa digitaalisen ja perinteisen markkinoinnin käytännöt integroidaan toisiinsa tukemaan liiketoiminnan tavoitteita ja yrityksen strategiaa. Ohjelman avulla lisäät myös markkinoinnin suunnitelmallisuutta ja tuloksellisuutta sekä syvennät ymmärrystäsi aidosti asiakaslähtöisestä arvonluonnista ja monikanavaisista palvelukokemuksista. Ohjelma käsittelee markkinointiin liittyviä ajankohtaisia teemoja sekä strategisella että käytännöntekemisen tasolla.
Yhdistelmä uusinta akateemista tietoa ja kokeneiden tekijöiden osaamista markkinoinnin johtamisen muuttuvasta työkentästä
Vertaisoppimista luokassa sekä koulutuspäivien välillä sparrausryhmissä muiden osallistujien kanssa
Markkinoinnin kokonaiskuvan strategista ymmärrystä ja käytännön työkaluja
”Erinomainen täydennys omaan osaamiseen, hienosti toteutettu ohjelmarakenne ja opetustilanteet. Hienoa oli myös tavata ja saada vertaistukea muilta osallistujilta.”
”Kokonaisuutena kurssi on erittäin hyvä. Kouluttajat ovat tosi asiantuntevia. Kaikkiaan oli hienoa, että kouluttajat olivat monipuolisesti eri alojen osaajia. On hienoa, että osallistujina oli eri toimialojen osallistujia, jolloin saimme näkökulmia eri aloilta. Henkilökunnalla oli hienosti langat käsissä koko koulutuksen ajan.”
Osallistujapalautetta ohjelmasta
Markkinoinnin johtaminen -ohjelma tarjoaa alan uusinta akateemista tutkimustietoa sekä tuoreinta bisnesmaailman käytännön osaamista. Ohjelmassa strategia ja käytäntö kohtaavat luoden kattavan kokonaiskuvan markkinoinnin johtamisen tulevaisuuden menestystekijöistä. Lisäksi vertaisoppiminen pienryhmäsparraussessiossa tukee ajatusten ja osaamisen vaihtoa yli toimialarajojen.
Ohjelma on tarkoitettu markkinoinnin, myynnin ja viestinnän päälliköille, jotka haluavat kasvattaa markkinoinnin johtamisen strategista osaamistaan sekä saada vinkkejä käytännön tekemiseen.
Koulutus sopii henkilöille, jotka haluavat oppia rakentamaan markkinoinnin ja myynnin kokonaisuutta asiakaslähtöisesti. Koulutuksessa markkinoinnin johtamista digiajassa käsitellään strategisen tason lisäksi myös taktisesta näkökulmasta. Ohjelma sopii esimerkiksi markkinointi-, myynti- ja viestintäpäälliköille sekä asiantuntijoille.
Markkinoinnin johtaminen -ohjelman sisällön ytimessä ovat asiakaskokemuksen johtaminen, datan ja tiedon hyödyntäminen markkinoinnissa sekä markkinoinnin ja myynnin yhteistyö. Osallistujat syventyvät asiakaslähtöisestä näkökulmasta markkinointiin ja arvonluontiin sekä markkinoinnin tuloksellisuuteen ja kanavastrategioihin.
Lisäksi ohjelmassa käsitellään brändin rakentamista osana kokonaisuutta. Koulutuspäivien lisäksi ohjelmaan kuuluu vertaisoppimistapaamisia pienryhmissä, joissa keskustellaan ohjelman keskeisistä aiheista alan muiden toimijoiden kanssa.
Rakenne:
Luettavaa aiheesta
Kysy lisätietoa
Ajankohta Kysy lisätietoa
Liikkeenjohdolle ja myynnin ammattilaisille suunnattu ohjelma, joka tarkastelee hinnoittelua strategisesta näkökulmasta. Siinä syvennytään vaihtoehtoisiin strategioihin, joilla osallistuja kasvattaa ymmärrystään taloudellisen suorituskyvyn kasvattamisesta parempia hinnoittelupäätöksiä tekemällä. Ohjelma sopii esihenkilöille ja johtajille B2B-, palvelu- ja kuluttajamarkkinoilla, jotka vastaavat hinnoittelupäätösten suunnittelusta, arvioinnista, viestinnästä ja täytäntöönpanosta.
Kaksi kuukautta
Ajankohta Kaksi kuukautta
Paikka Aalto-yliopisto Töölö, Helsinki ja online
Tämä ohjelma on seuraava askel Information Visualization -verkkokurssilta. Ohjelma sopii kaikille, jotka haluavat tiiviin yleiskatsauksen tiedon visualisoinnista ja haluavat tehdä käytännön projektin ja saada siitä asiantuntijapalautetta. Se keskittyy kvantitatiivisen tiedon tekemiseen ymmärrettäväksi ja käyttökelpoiseksi. Ymmärrät ja opit tulkitsemaan visualisointeja ja tekemään omia visualisointeja.
26.–28.5.2025
Ajankohta 26.–28.5.2025
Paikka Aalto-yliopisto Töölö, Helsinki
Toistuvuus kerran vuodessa
Saat kattavan käsityksen strategisesta markkinoinnista ja siitä, kuinka asiakaslähtöisyyden avulla toteutettava strateginen markkinointi on ratkaisevan tärkeä yrityksen kasvun edistämisessä.
Hinta: 4 650 € (+ alv)
3.4.–26.5.2025
Valmennus auttaa ymmärtämään tuloksellisen B2B-myynnin keskeisiä tekijöitä ja asiakkaan ostokäyttäytymistä muutoksessa, kun arvo, ei hinta, on määräävin tekijä. Myyntijohdolle suunnattu valmennus auttaa tunnistamaan, arvioimaan ja mallintamaan asiakkaalle tuotettavaa arvoa ja myynnin tuloksellisuutta asiakkaan liiketoiminnan parantamiseksi.
Hinta: 4 200 € (+ alv)
8.10.2025–6.2.2026
Ajankohta 8.10.2025–6.2.2026
Paikka Aalto-yliopisto Töölö, Helsinki
Toistuvuus Kerran vuodessa (aloitus syksyllä)
Ohjelma kehittää ymmärrystä asiakkuusstrategian merkityksestä yrityksen kokonaisstrategiassa ja tarjoaa työkaluja KAM-prosessin tavoitteelliseen kehittämiseen ja toteuttamiseen. Koulutuksen opeilla tehostat työskentelyäsi tärkeiden asiakkaiden kanssa ja otat haltuun käytännönläheisiä työkaluja asiakasprosessien kehittämiseen ja johtamiseen.
Hinta: 4 100 € (+ alv)
6.10.–9.12.2025
Markkinoinnin johtaminen -ohjelman sisällön ytimessä ovat asiakaskokemuksen johtaminen, datan ja tiedon hyödyntäminen markkinoinnissa sekä markkinoinnin ja myynnin yhteistyö. Osallistujat syventyvät asiakaslähtöisestä näkökulmasta markkinointiin ja arvonluontiin sekä markkinoinnin tuloksellisuuteen ja kanavastrategioihin. Lisäksi ohjelmassa käsitellään brändin rakentamista osana kokonaisuutta.
Hinta: 3 950 € (+ alv)
26.9. ja 1.–2.10.2025 (FI)
Ajankohta 26.9. ja 1.–2.10.2025 (FI)
Paikka Aalto-yliopisto Töölö, Helsinki
Toistuvuus Kahdesti vuodessa
Negotiation Skills on käytännönläheinen ja tehokas koulutus, joka tarjoaa osallistujille syvällistä kokemusta neuvottelutaidoista, joita tukee viimeisimmät liiketoiminnan käytännöt ja oikean elämän case-esimerkit tuoden osallistujien vakuuttamistaidot uudelle tasolle. Ohjelma sopii esimerkiksi ylimmälle ja keskijohdolle, joiden vastuulla on liiketoiminta, myynti, asiakkuudet, osto tai muu sidosryhmien kanssa työskentely.
Hinta: 3 150 € (+ alv)
25.–26.8.2025
Ajankohta 25.–26.8.2025
Paikka Aalto-yliopisto Töölö, Helsinki tai live online
Toistuvuus kerran vuodessa
Koulutuksesta saat monipuolisia näkökulmia viestintään osana vastuullista liiketoimintaa. Opit analysoimaan vastuullisuusviestinnän uskottavuuden lähtökohtia ja arvioimaan sekä omaa organisaatiota että sen toimintaa kestävän yhteiskunnan rakentajana.
Hinta: 2 100 € (+ alv)
Arvioitu opiskeluaika n. 12 tuntia
Tämä verkkokurssi tarjoaa sinulle välineet, joiden avulla opit ymmärtämään ja analysoimaan paremmin palvelujohtamisen viimeaikaista kehitystä. Kurssin kieli: englanti
Hinta: 200 € (+ alv)
Arvioitu opiskeluaika n. 10 tuntia
Ajankohta Arvioitu opiskeluaika n. 10 tuntia
Paikka Verkko-oppimisympäristö
Tällä verkkokurssilla vahvistat näkemystäsi markkinoinnista ja strategisesta myynnistä. Kurssin keskeistä sisältöä ovat markkinointistrategiat, asiakassegmentointi, asiakkaiden tunnistaminen ja jaottelu, integroitu markkinointiviestintä, ennakoiva asiakasarvoon perustuva myynti, ohjattu vaikuttaminen, nykyaikaiset myyntitavat ja omat myyntitaidot. Kurssin kieli: englanti
Hinta: 200 € (+ alv)
Arvioitu opiskeluaika n. 40 tuntia
Ajankohta Arvioitu opiskeluaika n. 40 tuntia
Paikka Verkko-oppimisympäristö
Kurssilta saat perusteet tiedon visualisoinnista: mitä se on, miksi sitä tarvitaan ja miten pääset alkuun. Kurssin avulla lisäät ymmärrystäsi siitä, miten data auttaa jäsentämään ympäröivää maailmaa ja miten se toimii mm. haastavan päätöksenteon tukena. Kurssin kieli: englanti
Joustava aloitus, voidaan suorittaa 12–24 kuukaudessa.
Ajankohta Joustava aloitus, voidaan suorittaa 12–24 kuukaudessa.
Paikka Aalto-yliopisto Töölö, Helsinki
Ohjelma johtajille, jotka haluavat uusia näkökulmia organisaation kaupallisten prosessien asiakaslähtöiseen kehittämiseen. Konkreettisia ja systemaattisia menetelmiä, joiden avulla voit uudelleenarvioida kaupallisen strategiasi sekä testata ja kehittää uusia liiketoimintaideoita ketterästi, innovatiivisesti ja asiakaskeskeisesti.
Hinta: 9 750 € (+ alv)