Diploma in Commercial Excellence
Strateginen markkinointi ja asiakasymmärrys kasvun edistäjinä
Ohjelman keskiössä on asiakasymmärryksen ja strategisen markkinoinnin rooli yrityksen kaupallisen menestyksen ja kasvun edistämisessä. Ohjelmassa kuljet läpi asiakaslähtöisen strategian suunnittelun toteutuksesta seurantaan. Opit myös tavoitteellisia ja systemaattisia menetelmiä testata ja kehittää uusia liiketoimintaideoita ketterästi, innovatiivisesti ja asiakaskeskeisesti.
Ohjelma antaa välineitä asiakas- ja arvokeskeisen ajattelun toteuttamiseen markkinoinnissa, myynnissä ja muissa keskeisissä liiketoiminnoissa. Opit, mistä strategisessa markkinoinnissa on todella kyse, kuinka kysyä oikeita kysymyksiä, ja miten markkinointi integroidaan strategiaan ja toteutukseen. Saat kokonaisvaltaisen näkemyksen ja konkreettisia, testattuja menetelmiä arvioida ja kehittää liiketoimintaasi luodaksesi uutta arvoa asiakkaillesi. Lähestymistapa käsiteltäviin teemoihin on hyvin käytännönläheinen.
Ohjelma mukautuu henkilökohtaisiin kehitystarpeisiisi ja aikatauluusi, ja se on toteuttavissa joustavasti. Diplomi koostuu kahdesta ydinjaksosta (3 + 3 päivää), yhdestä valinnaisesta jaksosta sekä verkkokurssista, jotka voit valita monipuolisesta Aalto EE:n ohjelmatarjonnasta oman kiinnostuksesi ja tavoitteidesi mukaan.
Ohjelman opintojaksot on mahdollista suorittaa myös erillisinä, kolmepäiväisinä ohjelmina.
Huomioithan, että tämä ohjelma toteutetaan englanniksi.
Valmennuksen hyödyt
Ohjelma uudistaa tapaasi ajatella ja lähestyä kaupallista kasvua ja menestystä. Opit millaisia rakenteita, keinoja ja työkaluja kannattaa hyödyntää asiakas- ja arvolähtöisen ajattelun toteuttamiseen markkinoinnissa, myynnissä ja muissa keskeisissä toiminnoissa. Ohjelma on suunniteltu parantamaan suoriutumistasi kehittämällä liiketoiminta- ja markkinointikyvykkyyksiäsi globaalissa kontekstissa.
Kenelle?
Ohjelma on tarkoitettu johtajille, jotka haluavat uusia näkökulmia organisaation kaupallisten prosessien asiakaslähtöiseen kehittämiseen. Ohjelma sopii liiketoimintayksiköiden johtajille, myynti- ja markkinointipäälliköille sekä asiakas-, tuote- tai palveluportfolioista vastaaville johtajille ja päälliköille.
Saat uusia näkökulmia ja konkreettisia työkaluja, joiden avulla voit uudelleenarvioida kaupallisen strategiasi ja rakentaa tulevaisuuden menestystekijät. Kehityt niin strategisen markkinoinnin saralla kuin markkinointihenkisenä johtajanakin.
Sisältö ja aikataulu
Ohjelman ydinjaksot keskittyvät asiakaskeskeisen ajattelun toteuttamiseen markkinoinnin, myynnin ja liiketoiminnan kehittämisen prosesseissa. Pääset harjoittelemaan viimeisimpiä menetelmiä ja työtapoja arvolähtöisen ajattelun toteuttamiseen ja opit millaisia keinoja ja työkaluja kannattaa hyödyntää niin kilpailukentän analysointiin kuin oman liiketoimintamallisi testaamiseen ja kehittämiseen. Valinnaisiin opintoihin voit sisällyttää omiin tavoitteisiisi ja tilanteeseesi parhaiten sopivat teemat monipuolisesta aihevalikoimasta.
Ohjelmassa korostetaan keskustelemalla ja tekemällä oppimista täydentäen teoriaa case-esimerkkien ja käytännön työpajatyöskentelyn avulla. Opintojaksoihin sisältyy lukemistoja, ennakko- ja jälkitehtävä, luentoja, ryhmäkeskusteluja sekä moduulipäivien aikana tehtäviä ryhmätöitä.
Ohjelmaan kuuluvat opintomoduulit on mahdollista suorittaa myös erillisinä kolmepäiväisinä ohjelmina.
Koulutusjaksot
Kouluttajat
Nermin Hairedin
Strategisen ja digitaalisen markkinoinnin osaaja Nermin Hairedin on ollut digitalisoimassa liiketoimintoja yli 20 vuoden ajan.
Hänellä on merkittävä kokemus strategisesta markkinoinnista, myynnistä sekä datan hyödyntämisestä liiketoimintajohdossa ja hallituksissa. Hairedin on ohjelmistoja kehittävän Frumatic Oy:n toimitusjohtaja ja osakas. Hän on myös SOK:n, VR-Yhtymän, Örumin sekä Delipapin hallitusten jäsen. Lisäksi Hairedin toimii yritysten neuvonantajana, konsulttina ja sijoittajana.
Mikko Laukkanen
KTT Mikko Laukkanen on työelämäprofessori Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa ja toimii akateemisena johtajana Aalto EE:llä vastaten ohjelmien akateemisesta laadusta.
Mikko Laukkanen kouluttaa ja konsultoi aktiivisesti asiakaskokemuksen johtamisesta, palveluliiketoiminnasta, strategisesta markkinoinnista, liiketoimintamalli-innovaatioista sekä innovaatioiden johtamisesta.
Laukkasella on runsaasti kokemusta suurten kotimaisten ja kansainvälisten organisaatioiden kanssa tehdyistä koulutus- ja tutkimushankkeista.
Mikko Laukkanen on väitellyt tohtoriksi Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulusta vuonna 2013. Vuonna 2012 hän toimi vierailevana tutkijana University of California, Berkeleyn Haas -kauppakorkeakoulussa.
Fabian Sepulveda
KTT Fabian Sepulveda on Senior Advisor Aalto EE:llä.
Sepulvedalla on yli 20 vuoden kokemus tekniikan alalta, liikkeenjohdon konsultoinnista ja investointipankkitoiminnasta.
Fabian Sepulveda on ollut aktiivisesti mukana Suomen yrittäjyysekosysteemissä yrittäjänä, startup-valmentajana, Lean Launchpad® -kouluttajana, bisnesenkelinä ja pääomasijoittajana. Hän on ollut mukana perustamassa kolmea yritystä: eyescubed (autoteknologia), Courage Ventures Consulting (yrittäjyyskoulutus) ja Courage Ventures Funds, joka on pääomasijoitusyhtiö, joka sijoittaa terveys-, koulutus- ja ympäristöaloille.
Sepulvedalla on kandidaatin tutkinto (sähkötekniikka), maisterin tutkinto (rahoitus) ja tohtorin tutkinto kansainvälisestä liiketoiminnasta (yrittäjyys).
Kenneth Salonius
Kenneth Salonius on perustaja ja toimitusjohtaja Verticalissa.