Global Strategy
Global Strategy on kolmipäiväinen Global Leader -ohjelman opintojakso, joka on mahdollista suorittaa myös itsenäisenä ohjelmana.
Strategiassa ei ole kyse ainoastaan tavoitteiden määrittämisestä vaan myös ongelmien ratkaisemisesta: menestyksekkään strategian rakentamisesta alati muuttuvassa kansainvälisessä kilpailuympäristössä ja tämän polun tuloksellisesta seuraamisesta. Strategisella johtamisella on liiketoimintojen johtamisessa ainutlaatuinen asema, sillä se kattaa yrityksen kaikki toiminnot rahoituksesta ja markkinoinnista esimiestyöhön ja innovointiin.
Global Strategy -ohjelmassa keskitytään strategiasuunnittelun avainkysymyksiin – opit organisaatiosi pitkän aikavälin kannattavuuden kehittämiseen vaadittavia taitoja ja strategisen johtamisen käsitteitä ja viitekehyksiä.
Ohjelmasta on mahdollista siirtää 4,5 ECTS-opintopistettä Aalto Executive MBA- tai Aalto MBA -ohjelmaan.
Huomioithan, että tämä ohjelma toteutetaan englanniksi.
Hyödyt
Global Strategy -ohjelma on suunniteltu tehostamaan kykyäsi kehittää, arvioida ja toteuttaa strategioita monimutkaisessa globaalissa ympäristössä.



Kenelle?
Global Strategy -ohjelma on tarkoitettu yritysjohtajille, jotka johtavat useita eri toimintoja kattavaa globaalia liiketoimintaa.
Ohjelma sopii myös kokeneille asiantuntijoille, jotka haluavat kehittää osaamistaan ja varmuuttaan strategisessa päätöksenteossa.
Sisältö ja aikataulu
Global Strategy -ohjelman kesto on kolme päivää ja siihen sisältyy ennakkotehtävä sekä kirjallinen jälkitehtävä. Ohjelma on laajuudeltaan 4,5 ECTS-opintopistettä.

2–3 viikon mittainen itsenäinen opiskelujakso
Ennakkovalmistautuminen

Kolmen päivän lähijakso
Opiskelua yhdessä kouluttajan ja muiden osallistujien kanssa

Itsenäinen opiskelujakso
Kirjallinen jälkitehtävä
Strategisessa johtamisessa on kysymys kauaskantoisista pitkän aikavälin päätöksistä, jotka luovat arvoa organisaation eri sidosryhmille ja parantavat yrityksen kilpailuasemaa. Strategiseen ajatteluun sisältyy analyyttisiä viitekehyksiä ja päätöksentekotyökaluja, jotka auttavat liiketoimintayksiköiden ylintä ja keskijohtoa arvioimaan eri johtamis- ja päätöksentekotilanteita ja valitsemaan parhaat vaihtoehdot. Yritysten on enenevissä määrin toimittava globaalissa ympäristössä, jossa johtajien on tasapainoteltava paikalliseen tilanteeseen sopeutumisen ja globaalin liiketoimintaympäristön haasteiden välillä.
Ohjelmassa osallistujille esitellään case-esimerkkien, teorioiden ja luentojen avulla ylimmän johdon näkökulmaa liiketoiminnan strategiseen johtamiseen ja arvonluontiin. Osallistujia kannustetaan aktiiviseen vuorovaikutukseen ammentaen omasta työkokemuksestaan, jotta keskusteluihin saadaan monipuolisia ja erilaisia näkökulmia strategiseen johtamisesta.
Kouluttaja

Henri Schildt
Henri Schildt on strategian professori Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun johtamisen laitoksella sekä perustieteiden korkeakoulun tuotantotalouden laitoksella.
Professori Henri Schildtin erityisosaamisalueisiin kuuluvat teknologiastrategia, organisaatiomuutos ja strategiaprosessi (erityisesti liittyen data-analytiikan hyödyntämiseen epävarmuudessa). Hän johtaa tällä hetkellä kahta tutkimusohjelmaa, jotka keskittyvät datavetoiseen johtamiseen sekä digitalisaation hallintaan suomalaisissa tuotantoyrityksissä.
Henri Schildtillä on vakinainen yhdistelmäprofessuuri Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa johtamisen laitoksella sekä perustieteiden korkeakoulun tuotantotalouden laitoksella.
Henri Schildt suoritti tohtorintutkintonsa Teknillisessä korkeakoulussa vuonna 2007 (nyk. Aalto-yliopisto).
Kustannukset ja ilmoittautuminen
Muut Global Leader -ohjelman opintojaksot
Voit valintasi mukaan ilmoittautua erillisille Global Leader -ohjelman opintojaksoille tai osallistua koko Global Leader -ohjelmaan, joka sisältää kaikki neljä pakollista opintojaksoa sekä kaksi valinnaista jaksoa.
Helmikuu 2026

Ajankohta Helmikuu 2026
Paikka Aalto-yliopisto Töölö, Helsinki
Toistuvuus kerran vuodessa
Saat käsityksen mm. taseesta, tuloslaskelmista ja kassavirtalaskelmista sekä siitä, miten nämä tiedot liittyvät keskeisiin muuttujiin liiketoimintajohdon päätöksenteossa.
Hinta: 4 650 € (+ alv)
26.–28.5.2025

Ajankohta 26.–28.5.2025
Paikka Aalto-yliopisto Töölö, Helsinki
Toistuvuus kerran vuodessa
Saat kattavan käsityksen strategisesta markkinoinnista ja siitä, kuinka asiakaslähtöisyyden avulla toteutettava strateginen markkinointi on ratkaisevan tärkeä yrityksen kasvun edistämisessä.
Hinta: 4 650 € (+ alv)
10.–12.11.2025

Ajankohta 10.–12.11.2025
Paikka Aalto-yliopisto Töölö, Helsinki
Toistuvuus kerran vuodessa
Ohjelma kehittää tietoisuuttasi ja osaamistasi itsesi, tiimisi ja organisaatiosi muutosjohtamisessa ja valmentamisessa.
Hinta: 4 650 € (+ alv)
8.–10.4.2025

Ajankohta 8.–10.4.2025
Paikka Aalto-yliopisto Töölö, Helsinki
Toistuvuus kerran vuodessa
Ohjelmassa syvennät vaikuttavan johtajuuden taitojasi. Vaikuttavalla johtajalla on taito osallistaa ja motivoida tiiminsä tavoitteiden saavuttamiseen sekä taito ymmärtää miten oma toiminta vaikuttaa muihin ihmisiin, kollegoihin ja yhteistyökumppaneihin.
Hinta: 4 650 € (+ alv)
20.–22.10.2025

Ajankohta 20.–22.10.2025
Paikka Aalto-yliopisto Töölö, Helsinki
Toistuvuus kerran vuodessa
Vaikuttamisesta on tullut olennainen taito esihenkilöille ja johdolle yhä monimutkaistuvassa maailmassa ja työelämässä. Ohjelman keskeisenä tavoitteena on ymmärtää organisaation valtasuhteiden dynamiikkaa ja oppia, kuinka käsitellä valtaa ja vaikuttamiskeinoja ammatillisten tavoitteiden saavuttamiseksi.
Hinta: 4 650 € (+ alv)