Strategic Pricing and Customer Value
Optimoitu hinnoittelustrategia on helpoin tapa kasvattaa tulosta
Strategic Pricing and Customer Value -ohjelma on liikkeenjohdolle ja myynnin ammattilaisille suunnattu koulutusohjelma, joka tarkastelee hinnoittelua strategisesta näkökulmasta. Ohjelmassa syvennytään vaihtoehtoisiin strategioihin, joilla osallistuja kasvattaa ymmärrystään taloudellisen suorituskyvyn kasvattamisesta parempia hinnoittelupäätöksiä tekemällä.
Osallistujat oppivat ohjelmasta kokonaisvaltaisen arvoperusteisen hinnoittelun päätekijät ja saavat hinnoittelustrategian parantamiseen sopivia käytännön työkaluja ja viitekehyksiä.
Strategisen hinnoittelun valmennus organisaatiollesi?
Toteutamme Strategic Pricing -valmennusta myös räätälöidysti organisaatioiden tarpeiden mukaan. Lataa esite ja kysy tarjousta.
Strategisen hinnoittelun valmennus organisaatioille
pdfLataa esite Strategic Pricing -valmennuksen organisaatiokohtaisesta toteuksesta ja pyydä tarjous.
Hyödyt
Strategic Pricing and Customer Value tarjoaa osallistujalleen mahdollisuuden ymmärtää kokonaisvaltaisesti hinnoittelun strategista ulottuvuutta ja siten parantaa yrityksen hinnoitteluprosesseja. Muita käsiteltäviä asioita ovat esimerkiksi hinnoitteluvoiman ja psykologisen hinnoittelun taustatekijät, ja mihin niillä voidaan vaikuttaa sekä hinnoittelupäätösten johdonmukainen ja itsevarma perusteleminen.





Kenelle?
Ohjelma sopii esihenkilöille ja johtajille B2B-, palvelu- ja kuluttajamarkkinoilla, jotka vastaavat hinnoittelupäätösten suunnittelusta, arvioinnista, viestinnästä ja täytäntöönpanosta. Aiemmissa toteutuksissa mukana on ollut osallistujia muun muassa ICT-, SaaS-, konsultointi-, kaivosteollisuus-, rakennus-, energia-, koneistus-, pankki-, media-, prosessituotanto- ja vähittäismyyntisektoreilta.
Tämä koulutusohjelma sopii erityisesti yritysten edustajille, jotka:
- etsivät erottautumistekijöitä uusien hinnoittelumallien avulla
- tarkastelevat uusia keinoja uusien tuotteiden ja palveluiden lanseeraamiseen
- haluavat menestyä arvon mittaamisessa ja siitä viestimisessä asiakkailleen.
Sisältö ja aikataulu
Ohjelmassa yhdistyvät viimeisin teoreettinen tutkimustieto ja tosielämän case-esimerkit, joissa esiteltävien onnistumisten ja epäonnistumisten kautta on mahdollista ammentaa käytännön oivalluksia oman toiminnan kehittämiseen. Valmennukseen kuuluu myös workshopeja ja perinteisempiä opetusmetodeja.
Koulutusjaksot
Tutustu myös näihin ohjelmiin
3.4.–26.5.2025

Valmennus auttaa ymmärtämään tuloksellisen B2B-myynnin keskeisiä tekijöitä ja asiakkaan ostokäyttäytymistä muutoksessa, kun arvo, ei hinta, on määräävin tekijä. Myyntijohdolle suunnattu valmennus auttaa tunnistamaan, arvioimaan ja mallintamaan asiakkaalle tuotettavaa arvoa ja myynnin tuloksellisuutta asiakkaan liiketoiminnan parantamiseksi.
Hinta: 4 200 € (+ alv)
9.–10.4.2025

Ajankohta 9.–10.4.2025
Paikka Aalto-yliopisto Töölö, Helsinki
Toistuvuus kerran vuodessa
Ohjelma valmentaa löytämään ja kehittämään uusia, skaalautuvia liiketoimintaideoita tai uudistamaan nykyistä liiketoimintaasi ketterästi, innovatiivisesti ja asiakaskeskeisesti.
Hinta: 2 900 € (+ alv)
26.–28.5.2025

Ajankohta 26.–28.5.2025
Paikka Aalto-yliopisto Töölö, Helsinki
Toistuvuus kerran vuodessa
Saat kattavan käsityksen strategisesta markkinoinnista ja siitä, kuinka asiakaslähtöisyyden avulla toteutettava strateginen markkinointi on ratkaisevan tärkeä yrityksen kasvun edistämisessä.
Hinta: 4 650 € (+ alv)
28.–29.8.2025

Ajankohta 28.–29.8.2025
Paikka Aalto-yliopisto Töölö, Helsinki tai live online
Toistuvuus kerran vuodessa
Koulutuksesta saat monipuolisia näkökulmia viestintään osana vastuullista liiketoimintaa. Opit analysoimaan vastuullisuusviestinnän uskottavuuden lähtökohtia ja arvioimaan sekä omaa organisaatiota että sen toimintaa kestävän yhteiskunnan rakentajana.
Hinta: 2 100 € (+ alv)
4.9.–4.12.2025

Ajankohta 4.9.–4.12.2025
Paikka Aalto-yliopisto, Espoo
Tämä kattava käytännönläheinen ohjelma tuo yhteen suomalaisten muoti-, design- ja lifestyle-brändien johdon ja asiantuntijat kehittämään asiakasymmärrystä, kaupallistamisstrategioita ja monikanavastrategioita kansainvälisille markkinoille.
Hinta: 2 400 € / 1 200 € (+alv)
26.9. ja 1.–2.10.2025 (FI)

Ajankohta 26.9. ja 1.–2.10.2025 (FI)
Paikka Aalto-yliopisto Töölö, Helsinki
Toistuvuus Kahdesti vuodessa
Negotiation Skills on käytännönläheinen ja tehokas koulutus, joka tarjoaa osallistujille syvällistä kokemusta neuvottelutaidoista, joita tukee viimeisimmät liiketoiminnan käytännöt ja oikean elämän case-esimerkit tuoden osallistujien vakuuttamistaidot uudelle tasolle. Ohjelma sopii esimerkiksi ylimmälle ja keskijohdolle, joiden vastuulla on liiketoiminta, myynti, asiakkuudet, osto tai muu sidosryhmien kanssa työskentely.
Hinta: 3 150 € (+ alv)
6.10.–9.12.2025

Markkinoinnin johtaminen -ohjelman sisällön ytimessä ovat asiakaskokemuksen johtaminen, datan ja tiedon hyödyntäminen markkinoinnissa sekä markkinoinnin ja myynnin yhteistyö. Osallistujat syventyvät asiakaslähtöisestä näkökulmasta markkinointiin ja arvonluontiin sekä markkinoinnin tuloksellisuuteen ja kanavastrategioihin. Lisäksi ohjelmassa käsitellään brändin rakentamista osana kokonaisuutta.
Hinta: 3 950 € (+ alv)
8.10.2025–6.2.2026

Ajankohta 8.10.2025–6.2.2026
Paikka Aalto-yliopisto Töölö, Helsinki
Toistuvuus Kerran vuodessa (aloitus syksyllä)
Ohjelma kehittää ymmärrystä asiakkuusstrategian merkityksestä yrityksen kokonaisstrategiassa ja tarjoaa työkaluja KAM-prosessin tavoitteelliseen kehittämiseen ja toteuttamiseen. Koulutuksen opeilla tehostat työskentelyäsi tärkeiden asiakkaiden kanssa ja otat haltuun käytännönläheisiä työkaluja asiakasprosessien kehittämiseen ja johtamiseen.
Hinta: 4 100 € (+ alv)
Kysy lisätietoa

Ajankohta Kysy lisätietoa
Liikkeenjohdolle ja myynnin ammattilaisille suunnattu ohjelma, joka tarkastelee hinnoittelua strategisesta näkökulmasta. Siinä syvennytään vaihtoehtoisiin strategioihin, joilla osallistuja kasvattaa ymmärrystään taloudellisen suorituskyvyn kasvattamisesta parempia hinnoittelupäätöksiä tekemällä. Ohjelma sopii esihenkilöille ja johtajille B2B-, palvelu- ja kuluttajamarkkinoilla, jotka vastaavat hinnoittelupäätösten suunnittelusta, arvioinnista, viestinnästä ja täytäntöönpanosta.
Kaksi kuukautta

Ajankohta Kaksi kuukautta
Paikka Aalto-yliopisto Töölö, Helsinki ja online
Tämä ohjelma on seuraava askel Information Visualization -verkkokurssilta. Ohjelma sopii kaikille, jotka haluavat tiiviin yleiskatsauksen tiedon visualisoinnista ja haluavat tehdä käytännön projektin ja saada siitä asiantuntijapalautetta. Se keskittyy kvantitatiivisen tiedon tekemiseen ymmärrettäväksi ja käyttökelpoiseksi. Ymmärrät ja opit tulkitsemaan visualisointeja ja tekemään omia visualisointeja.
Arvioitu opiskeluaika n. 12 tuntia

Tämä verkkokurssi tarjoaa sinulle välineet, joiden avulla opit ymmärtämään ja analysoimaan paremmin palvelujohtamisen viimeaikaista kehitystä. Kurssin kieli: englanti
Hinta: 200 € (+ alv)
Arvioitu opiskeluaika n. 10 tuntia

Ajankohta Arvioitu opiskeluaika n. 10 tuntia
Paikka Verkko-oppimisympäristö
Tällä verkkokurssilla vahvistat näkemystäsi markkinoinnista ja strategisesta myynnistä. Kurssin keskeistä sisältöä ovat markkinointistrategiat, asiakassegmentointi, asiakkaiden tunnistaminen ja jaottelu, integroitu markkinointiviestintä, ennakoiva asiakasarvoon perustuva myynti, ohjattu vaikuttaminen, nykyaikaiset myyntitavat ja omat myyntitaidot. Kurssin kieli: englanti
Hinta: 200 € (+ alv)