Vaikuttava tuotejohtaminen
Käyttäjäkeskeinen kehittäminen ja koordinoitu päätöksenteko
Vaikuttava tuotejohtaminen -koulutus antaa kattavan kuvan modernista tuotejohtamisesta - asiakastarpeista organisointiin. Aalto-yliopiston asiantuntijoiden ja yritysmaailman ammattilaisten yhdessä suunnittelema koulutus tarjoaa tutkimukseen perustuvan teoriakokonaisuuden tuotejohtamisesta, sekä konkreettisia työkaluja käyttäjälähtöiseen ja kustannustehokkaaseen tuotejohtamiseen.
Vaikuttava tuotejohtaminen -koulutusohjelma tarjoaa vastauksia muun muassa seuraaviin kysymyksiin:
- Miten voin kasvattaa tuotteeni markkinaosuutta?
- Miten saan parannettua tuotteeni tai palveluni kilpailukykyä?
- Miten reagoin asiakastarpeiden ja globaalin toimintaympäristön muutoksiin?
- Miten voin hyödyntää tekoälyä asiakasarvon lisäämiseksi?
"Tuotejohtamisella on merkittävä rooli yrityksen menestyksessä. Tuotejohtajan tehtävänä on ymmärtää asiakkaiden tarpeita ja tavoitteita, millaisia ratkaisuja näihin voidaan tehokkaasti luoda, liiketoiminnan kannattavuus ja kilpailuympäristö huomioiden" Mikko Jääskeläinen, Aalto-yliopisto
Oivallat tuotejohtamisen merkityksen liiketoiminnan tuloksessa ja arvonluojana
Tunnistat ja osaat käyttää tuotejohtamisen tärkeimpiä työkaluja
Omaksut kehittämisen menetelmät ja työkalut, toimit parannuksiin tähtäävän toiminnan käynnistäjänä
Hyödyt
Koulutus antaa kattavan kuvan vaikuttavasta ja tehokkaasta tuotejohtamisesta, tuotejohtamisen strategiasta, kehittämisestä ja organisoinnista. Koulutus auttaa kirkastamaan tuotejohtajan roolia ja toimintatapoja tarjoamalla tutkittuun tietoon perustuvaa teoriaa ja työkaluja. Yhdessä käydyt keskustelut auttavat ymmärtämään asioita laajemmin ja synnyttävät uusia näkökulmia ja ideoita.
Kenelle?
Vaikuttava tuotejohtaminen -koulutus on tarkoitettu tuotejohtajille, tuotepäälliköille, sekä tuoteportfoliosta vastaaville ammattilaisille. Se on myös hyödyllinen asiantuntijoille, jotka osallistuvat tuotteiden, palveluiden tai liiketoiminnan kehittämiseen.
Koulutus vie tuotejohtamisen uudelle tasolle olipa yrityksesi sitten nuori start-up, kasvuyritys, jonka tavoitteena on skaalata tuoteorganisaatiota tai suuri jo pitkään toiminut yhtiö, joka tavoitteena on luoda jatkuvasti uutta arvoa asiakkailleen.
Sisältö ja aikataulu
Koulutusohjelma koostuu neljästä koulutuspäivästä ja siinä käsitellään tuotejohtamista neljän teeman kautta: käyttäjälähtöisyys, kehittäminen, strategia ja organisointi. Ohjelmarakenne seuraa tuotejohtamisen työnkulkua käyttäjädatasta ja organisaation resursseista tuotekehityksen periaatteisiin ja etenemisen mittareihin, joita ohjaavat yrityksen strategia ja organisaatiorakenne.
Koulutuspäivät sisältävät tuotejohtamisen teoreettisen näkökulman lisäksi vuorovaikutteisia ryhmäharjoituksia ja -keskusteluja, jotka tähtäävät osallistujien organisaatioiden sisäisen toiminnan kehittämiseen. Opetuksen ohella suoritettavat yksilötehtävät tarjoavat konkreettisia työkaluja tuotejohtamisprojektien käynnistämiseen ja kehittämiseen oman organisaation sisällä.
Koulutuspäivät
Kouluttaja
Mikko Jääskeläinen
Mikko Jääskeläinen toimii apulaisprofessorina Aalto-yliopistossa.
Jääskeläisen tutkimus- ja koulutusaiheiden fokuksessa on tuotejohtaminen ja yrittäjyysekosysteemit.