Haku / ilmoittautuminen

Toteutusmuoto

Toistuvuus

Paikka

Kieli

Laajuus

Palveluliiketoiminnan prosessien kehittäminen

Asiakaskokemuksen ja prosessien kehittäminen datan avulla

Ohjelmassa keskitytään asiakaskokemuksen ja prosessien kehittämiseen datan avulla. Koulutus tarjoaa syvällisen ymmärryksen asiakasarvon ja asiakaskokemuksen merkityksestä palveluliiketoiminnassa, sekä käytännön työkalut asiakaspolkujen ja asiakaskontaktipisteiden tunnistamiseen, mittaamiseen ja muutosten johtamiseen faktapohjaisesti, dataan perustuen.

Palveluliiketoiminnan prosessien kehittäminen -ohjelmassa opit yhdistämään liiketoimintaprosessit, IT-ratkaisut ja asiakaskokemuksen tehokkaaksi kokonaisuudeksi. Hankit osaamista datan ja tekoälyn hyödyntämiseksi palveluprosessien parantamiseen ja kilpailuedun saavuttamiseen. Lisäksi opit määrittämään asiakaslähtöisiä mittareita ja seuraamaan niiden avulla liiketoiminnan kasvua ja strategisten tavoitteiden toteutumista. Ohjelma auttaa myös rakentamaan vakuuttavia muutostarinoita, jotka tukevat päätöksentekoa organisaation sisäisten ja ulkoisten sidosryhmien kanssa.

Ilmoittaudu  Kysy lisätietoja

Hyödyt

Opit kehittämään asiakaskokemusta ja luomaan asiakaspolkuja, jotka tukevat liiketoiminnan tavoitteita.
Osaat hyödyntää dataa ja tekoälyä prosessien parantamiseen ja kilpailuedun saavuttamiseen.
Opit määrittämään asiakaslähtöisiä mittareita ja seuraamaan niiden avulla liiketoiminnan kasvua ja strategisten tavoitteiden toteutumista.
Osaat rakentaa vakuuttavan muutostarinan organisaation sisäisille ja ulkoisille sidosryhmille päätöksenteon tueksi.

Kenelle?

Palveluliiketoiminnan prosessien kehittäminen -koulutus on suunnattu palveluiden kehittämisestä, liiketoimintaprosessien parantamisesta ja asiakaskokemuksesta vastaaville ammattilaisille.

Erityisesti se sopii palveluliiketoiminnan johtajille, prosessikehittäjille, asiakaskokemuksen kehittäjille sekä data- ja IT-asiantuntijoille. Koulutus tukee organisaatioita, jotka haluavat parantaa asiakaskokemusta ja tehostaa toimintaansa datan ja tekoälyn avulla.

Sisältö ja aikataulu

Ohjelma koostuu neljästä valmennuspäivästä, joista kolme järjestetään lähiopetuksena ja yksi verkkototeutuksena. Päivien aikana perehdyt valittuihin teemoihin asiantuntijan johdolla ja ratkot yhdessä muiden osallistujien kanssa teemoihin liittyvä haasteita monipuolisia menetelmiä ja työkaluja hyödyntäen.

Päivien aikana pääset keskustelemaan, verkostoitumaan ja oppimaan myös toisilta. Koulutuspäivien välissä sovellat opittuja menetelmiä, työkaluja ja periaatteita käytäntöön harjoitusten avulla.

Koulutusjaksot

Kouluttaja

Jarmo Kortelahti

Jarmo Kortelahti (Certified Lean Six Sigma Master Black Belt, Kaizen Leader) on kokenut neuvonantaja, konsultti ja johtaja yli 20 vuoden kokemuksella liikkeenjohdon konsultoinnista ja liiketoiminnan kehittämisestä organisaatioiden sisällä.

Hänen kokemuksensa kattaa erityisesti suurten liiketoiminnan muutosohjelmien, liiketoimintaprosessien ja tuottavuuden parantamisen sekä asiakaskokemuksen kehittämisen saralla. Hänellä on myös yli 10 vuoden kokemus ylimmän johdon tehtävistä suurissa kansainvälisissä yrityksissä (mm. Telia, Nokia, Microsoft). Hän on muutosjohtaja, jolla on vahva asiakas- ja ihmislähtöinen lähestymistapa.

Jarmo erikoistunut digitaaliseen transformaatioon, asiakaskokemuksen ja tuottavuuden parantamiseen sekä kasvun edistämiseen kansainvälisessä ja monikulttuurisessa liiketoimintaympäristössä. Hän on johtanut ja valmentanut yli 100 kehitysprojektia sekä kouluttanut yli 500 esihenkilöä ja työntekijää Euroopassa, Yhdysvalloissa, Keski-Aasiassa ja Kiinassa.

Kustannukset ja ilmoittautuminen

Aloitusajankohta

3.9.2025

Tutustu myös näihin ohjelmiin

2.10.2025–17.4.2026

24.10. ja 29.–30.10.2025