Palveluliiketoiminnan prosessien kehittäminen
Asiakaskokemuksen ja prosessien kehittäminen datan avulla
Ohjelmassa keskitytään asiakaskokemuksen ja prosessien kehittämiseen datan avulla. Koulutus tarjoaa syvällisen ymmärryksen asiakasarvon ja asiakaskokemuksen merkityksestä palveluliiketoiminnassa, sekä käytännön työkalut asiakaspolkujen ja asiakaskontaktipisteiden tunnistamiseen, mittaamiseen ja muutosten johtamiseen faktapohjaisesti, dataan perustuen.
Palveluliiketoiminnan prosessien kehittäminen -ohjelmassa opit yhdistämään liiketoimintaprosessit, IT-ratkaisut ja asiakaskokemuksen tehokkaaksi kokonaisuudeksi. Hankit osaamista datan ja tekoälyn hyödyntämiseksi palveluprosessien parantamiseen ja kilpailuedun saavuttamiseen. Lisäksi opit määrittämään asiakaslähtöisiä mittareita ja seuraamaan niiden avulla liiketoiminnan kasvua ja strategisten tavoitteiden toteutumista. Ohjelma auttaa myös rakentamaan vakuuttavia muutostarinoita, jotka tukevat päätöksentekoa organisaation sisäisten ja ulkoisten sidosryhmien kanssa.
Hyödyt




Kenelle?
Palveluliiketoiminnan prosessien kehittäminen -koulutus on suunnattu palveluiden kehittämisestä, liiketoimintaprosessien parantamisesta ja asiakaskokemuksesta vastaaville ammattilaisille.
Erityisesti se sopii palveluliiketoiminnan johtajille, prosessikehittäjille, asiakaskokemuksen kehittäjille sekä data- ja IT-asiantuntijoille. Koulutus tukee organisaatioita, jotka haluavat parantaa asiakaskokemusta ja tehostaa toimintaansa datan ja tekoälyn avulla.
Sisältö ja aikataulu
Ohjelma koostuu neljästä valmennuspäivästä, joista kolme järjestetään lähiopetuksena ja yksi verkkototeutuksena. Päivien aikana perehdyt valittuihin teemoihin asiantuntijan johdolla ja ratkot yhdessä muiden osallistujien kanssa teemoihin liittyvä haasteita monipuolisia menetelmiä ja työkaluja hyödyntäen.
Päivien aikana pääset keskustelemaan, verkostoitumaan ja oppimaan myös toisilta. Koulutuspäivien välissä sovellat opittuja menetelmiä, työkaluja ja periaatteita käytäntöön harjoitusten avulla.
Koulutusjaksot
Kouluttaja

Jarmo Kortelahti
Jarmo Kortelahti (Certified Lean Six Sigma Master Black Belt, Kaizen Leader) on kokenut neuvonantaja, konsultti ja johtaja yli 20 vuoden kokemuksella liikkeenjohdon konsultoinnista ja liiketoiminnan kehittämisestä organisaatioiden sisällä.
Hänen kokemuksensa kattaa erityisesti suurten liiketoiminnan muutosohjelmien, liiketoimintaprosessien ja tuottavuuden parantamisen sekä asiakaskokemuksen kehittämisen saralla. Hänellä on myös yli 10 vuoden kokemus ylimmän johdon tehtävistä suurissa kansainvälisissä yrityksissä (mm. Telia, Nokia, Microsoft). Hän on muutosjohtaja, jolla on vahva asiakas- ja ihmislähtöinen lähestymistapa.
Jarmo erikoistunut digitaaliseen transformaatioon, asiakaskokemuksen ja tuottavuuden parantamiseen sekä kasvun edistämiseen kansainvälisessä ja monikulttuurisessa liiketoimintaympäristössä. Hän on johtanut ja valmentanut yli 100 kehitysprojektia sekä kouluttanut yli 500 esihenkilöä ja työntekijää Euroopassa, Yhdysvalloissa, Keski-Aasiassa ja Kiinassa.
Kustannukset ja ilmoittautuminen
Tutustu myös näihin ohjelmiin
16.5.–6.11.2025

Tiiminvetäjän sertifiointivalmennuksessa käydään läpi kaikki keskeiset Green Belt -oppimäärään kuuluvat työkalut ja menetelmät. Opit systemaattisen DMAIC-kehittämismenetelmän ja teet organisaatiosi keskeistä prosessia parantavan ja toimintaa kehittävän projektin. Laadittuasi hyväksytyn projektin ja suoritettuasi lopputentin sinulle myönnetään LSS Green Belt -sertifikaatti.
Hinta: 3 900 € (+ alv)
28.8.–19.12.2025

Ajankohta 28.8.–19.12.2025
Paikka Aalto-yliopisto Töölö, Helsinki
Tiiminvetäjän sertifiointivalmennuksessa käydään läpi kaikki keskeiset Green Belt -oppimäärään kuuluvat työkalut ja menetelmät. Opit systemaattisen DMAIC-kehittämismenetelmän ja teet organisaatiosi keskeistä prosessia parantavan ja toimintaa kehittävän projektin. Laadittuasi hyväksytyn projektin ja suoritettuasi lopputentin sinulle myönnetään LSS Green Belt -sertifikaatti.
Hinta: 4 100 € (+ alv)
2.10.2025–17.4.2026

Ajankohta 2.10.2025–17.4.2026
Paikka Aalto-yliopisto, Espoo
Toistuvuus kerran vuodessa
Laatu- ja kehittämistoiminnan johtamisen koulutusohjelma auttaa ymmärtämään laatujohtamisen, tuloksellisuuden ja kannattavuuden yhteyden. Ohjelmassa vahvistat ja päivität tietämystäsi laatujohtamisen osa-alueista, kehityt laatuasiantuntijana ja valmistaudut tulevaisuuden haasteiden kohtaamiseen.
Hinta: 8 200 € (+ alv)
24.10. ja 29.–30.10.2025

Ajankohta 24.10. ja 29.–30.10.2025
Paikka Aalto-yliopisto Töölö, Helsinki
Toistuvuus kerran vuodessa
Kaizen-työpajavalmennus tarjoaa rakenteen ja työkalut organisaation prosessien jatkuvaan parantamiseen, keskittyen käytännönläheisiin menetelmiin ja konkreettisiin tuloksiin. Se auttaa kehittämään tehokkaampia toimintatapoja, poistamaan hukkaa ja luomaan arvoa sekä organisaatiolle että asiakkaille.
Hinta: 1 470 € (+alv)