Asiakaskohtaiset osaamisen kehittämisen ratkaisut
Kehitämme yli 50 vuoden kokemuksella korkeatasoisia osaamisen kehittämisen ratkaisuja, jotka hyödyntävät Aalto-yliopiston poikkitieteellistä osaamista ja lähestymistapaa. Autamme asiakasorganisaatioitamme kehittymään ja uudistumaan strategisesti. Suunnittelemme ja toteutamme yhdessä asiakkaidemme kanssa vaikuttavia ja inspiroivia valmennuksia ja koulutusohjelmia sekä autamme heitä ratkaisemaan liiketoiminnan nykyisiä ja tulevia haasteita.
Huolellisesti valitut, osallistavat oppimismenetelmämme ja räätälöidyt ratkaisumme takaavat parhaat – ja kestävät – tulokset. Mittavan maailmanlaajuisen asiantuntijaverkostomme avulla parhaat osaajat ja viimeisimmät tutkimustulokset ovat aina asiakkaidemme käytettävissä. Tarjoamme käyttöönne uusimman tiedon, tutkimuksen ja osaamisen johtamisesta ja johtamisen kehittämisestä. Yhdessä asiakkaan kanssa kehittämämme ratkaisut perustuvat vankan asiantuntemuksen ja asiakasymmärryksen sekä käytännön toimien ja kokeilevan lähestymistavan yhdistämiseen.
Lataa itsellesi Osaamisen voima -kirja
Osaamisessa on voimaa, mutta se edellyttää meiltä kaikilta, niin yksilöiltä kuin organisaatioilta kykyä ja halua oppia – oppia myös oppimaan. Suomenkielinen Osaamisen voima -kirja auttaa sinua jäsentämään niitä kysymyksiä, jotka ovat ajankohtaisia omassa organisaatiossasi ja tekemään osaamisen "näkymättömästä infrastruktuurista" näkyvän. Lataa kirja alla olevasta linkistä.
Osaamisen voima 2024
pdfOsaamisen voima -kirja auttaa sinua jäsentämään niitä kysymyksiä, jotka ovat ajankohtaisia omassa organisaatiossasi ja tekemään osaamisen "näkymättömästä infrastruktuurista" näkyvän. Kirja on suomenkielinen.
Asiakaskuntamme rakentuu kansainvälisistä organisaatioista julkisen sektorin toimijoihin
Laajaan asiakaskuntaamme kuuluu suuria ja keskikokoisia yksityisiä ja julkisia organisaatioita ympäri maailman. Työskentelemme isojen suomalaisten ja Pohjoismaissa toimivien monikansallisten yritysten sekä Aasiassa toimivien kansainvälisten ja monikansallisten yritysten kanssa.
Aalto University Executive Education and Professional Development toteuttaa vuosittain yhteensä satakunta räätälöityä ohjelmaa. Asiakassuhteemme ovat pitkäikäisiä ja ratkaisumme monivaiheisia ja intensiivisiä. Ohjelmaa tukee oppimiskumppanina toimiva tiimi, joka haastaa asiakkaan ajattelutapoja ja auttaa tiedottamaan ohjelman hyödyistä yrityksen sisällä.
Asiakkaitamme
Vaikuttavat ja soveltuvat ratkaisumme tuottavat arvoa asiakkaillemme
Tuemme asiakkaitamme luomaan arvoa vaikuttavien ohjelmiemme avulla, jotka auttavat heitä esimerkiksi
- Käynnistämään ja tukemaan organisaation muutosprosesseja rakenteiden, prosessien ja kulttuurin avulla
- Parantamaan johtamis- ja esimiestaitoja organisaation kaikilla tasoilla
- Johtamaan liiketoiminnan digitaalista transformaatiota
- Löytämään organisaation kilpailuedut ja kehittämään kestäviä strategioita
- Lisäämään organisaation strategista ketteryyttä ja muutosvalmiutta
- Luomaan uusia innovaatioita ja rakentamaan innovatiivista kulttuuria
- Tukemaan seuraajasuunnittelua ja osaamisen kehittämistä (Talent Management)
Räätälöidyt ratkaisumme vaihtelevat hallitustason strategisista prosesseista laajamittaisiin kehittämisohjelmiin esimerkiksi tunnistetuille talenteille.
Konsortio-ohjelmat yhteistyössä asiakkaidemme kanssa
Kehitä organisaatiosi kyvykkyyksiä alueilla kuten logistiikka, HR ja taloushallinto samanaikaisesti tiimien kompetenssikehityksen kanssa. Konsortio-ohjelmat yhdistävät dynaamisen kokemusten vaihdon erilaisten organisaatioiden ja teollisuudenalojen välillä samalla mahdollistaen omien projektien eteenpäin viemisen ja koko organisaation kehittymisen. Ohjelmien tavoitteet ja laajuus määritellään yhdessä osallistuvien organisaatioiden kanssa.
Hyödyt organisaatiolle
- Sekä välittömät että pitkän aikavälin hyödyt ohjelman aikana tehtävistä projekteista
- Uusia ulkoa-sisään näkökulmia omaan organisaatioon ja sen toimintaan
- Mahdollisuudet uusin verkostoihin ja yhteistyöhön muiden osallistujien kanssa
- Kiinnostus jatkuvaan itsensä kehittämiseen aktivoituu ohjelman aikana
Hyödyt yksilölle
- Laajempi ymmärrys ohjelman keskeisestä aihealueesta
- Uusia näkemyksiä sekä välittömästi sovellettavaa osaamista ja taitoja
- Varmuutta oman vastuualueen ja funktion kehittämiseen
- Ainutlaatuinen verkosto kokeneita kollegoita ja ammattilaisia
Esimerkkejä Aalto EE:n konsortio-ohjelmista
Business Controlling
Business HR
Ohjelma keskittyy seuraaviin teemoihin:
- Logistiikan ja toimitusketjujen johtamisen perusteet
- Digitalisaatio ja toimitusketjujen johtaminen tulevaisuus
- Ulkoa-sisään näkökulmat ja käytännön taidot
- Muutoksen johtaminen ja muutosagenttina toimiminen
- Henkilökohtainen kehittyminen
Ohjelmakonseptia on kehitetty jatkuvasti kolmen toteutuksen kokemusten perusteella (2018–2021). Ohjelma koostuu luennoista, simulaatioista, onlinekurssista sekä kokemusten jakamisesta muita organisaatioita edustavien osallistujien kanssa. Neljäs ohjelmatoteutus alkaa syksyllä 2023.
Räätälöidyt online-ohjelmat
Voimme suunnitella yhdessä asiakkaidemme kanssa myös vaikuttavia, kokonaan verkossa toteutettavia ohjelmia. Virtuaalisesti toteutettava ohjelma hyödyntää ajankohtaisia verkkokurssejamme, kuten esimerkiksi Essentials of Data and Analytics ja Essentials of Leading Change. Ohjelman vaikuttavuutta ja osallistujan oppimisen kokemusta syvennetään räätälöimällä valikoituja oppimisen elementtejä verkkokurssien ympärille, näitä ovat mm. webinaarit, erilaiset opintojaksojen väliset tehtävät, ohjelmajohtajan ja valmentajan virtuaaliset läpikäynnit ryhmän kanssa sekä verkossa tapahtuvat pienryhmäkeskustelut.
Mitkä ovat organisaatiosi kehittämistarpeet?
Ota meihin yhteyttä ja keskustellaan millaisia ratkaisuja voimme organisaatiollesi yhdessä suunnitella ja toteuttaa.
Yhteissuunnitteluun perustuva kumppanuusmallimme
Aloitamme rakentamalla syvällisen ja kokonaisvaltaisen ymmärryksen asiakkaamme kehittämistarpeista, nykyisistä ja tavoitelluista kompetensseista, liiketoiminnan haasteista sekä strategisista tavoitteista. Vaikuttavan ohjelman räätälöinnin ja suunnittelun toteutamme yhdessä asiakkaamme kanssa hyödyntäen asiakkaan omia vahvuuksia ja Aalto EE:n laajaa asiantuntemusta.
Avainvaiheet ovat yleensä seuraavat:
- Jaetun vision määrittely tavoitelluista tuloksista ja vaikuttavuudesta sekä keinot vaikuttavuuden mittaamiseen
- Tarpeiden yksityiskohtainen määrittely
- Yhteisideointi ja iterointi
- Ohjelman viimeistely ja hyväksyntä
Asiakaslupauksemme on toteutukseltaan vaikuttava ja inspiroiva ohjelma. Valitsemme parhaimmat asiantuntijat kansainvälisestä valmentajaverkostostamme ja hyödyntämällä ohjelmaan sopivia oppimismetodeja. Aalto EE:n ohjelmajohtajalla on avainrooli ohjelman johdonmukaisuuden ja punaisen langan varmistamisessa toteutuksen aikana.
Esimerkkejä käytetyistä oppimismetodeista:
- Vaikuttava luokkahuoneoppimiskokemus
- Tehokkaat ja joustavat verkko-oppimismateriaalit
- Liiketoimintaprojektityöskentely kokemuksellisena oppimisen alustana
- Business coaching ja/tai mentorointi
- Tutkimukseen pohjautuvat innovatiiviset metodit ja simulaatiot, esim. Aalto Strategiapeli
Arvioimme toteutuksen vaikuttavuutta yhdessä asiakkaamme kanssa sovittujen mittareiden perusteella. Mittaamisessa käytämme sekä laadullisia että määrällisiä keinoja.
Esimerkkejä vaikuttavuuden mittareista:
- Erilaiset johtamisarvioinnit, esim. 360 mittaus
- Sovitut liiketoiminnan mittarit (KPI:t), esim. asiakastyytyväisyys (NPS)
- Muita KPI-mittareita, esim. johtamisindeksi osana henkilöstötutkimusta
- Liiketoimintaprojektien synnyttämä arvo
- Yksilöllinen urakehitys
- Pitkävaikutteisuuskysely ohjelman osallistujille
- Laadulliset haastattelut
Ota yhteyttä
Autamme löytämään organisaatiollesi sopivimman ratkaisun.


Ulla-Maija Uusitalo
Director, Sales and Account Management